METODOLOGIA
Grups de treball, cooperatiu i per projectes
La línia metodològica, en general, s'ha de
dissenyar pensant en el treball per projectes que obliga que siguin ells els que busquin respostes a les seves curiositats, estratègies de
cerca, de presa de decisions i de repartiment de les diferents tasques i
rols.
Partirem sempre dels coneixements previs dels
alumnes, tenint en compte els seus interessos per establir on volem
arribar i què volem fer. Adaptarem el nivell d'exigència de les
produccions al nivell evolutiu i de coneixements del grup d'alumnes.
És convenient que es treballi cooperativament i
colaborativament, és a dir, hem d'afavorir que els diferents grups
equilibrin i adeqüin les feines a les capacitats dels seus components,
que hi hagi transmisió de la informació i que la comunicació sigui
fluida.
CONTINGUTS
Procedimentals
|
Conceptuals
|
Actitudinals
|
- Treball de la notícia periodística fomentant la comprensió lectora. - Investigació d’un tema a través d’internet. - Estructuració de les informacions trobades: reconversió en un altre document científic i/o en un mapa conceptual. - Realització d’entrevistes treballant l'estructura del diàleg. - Elaboració de texts narratius, expositius. - Elaboració de guions escrits previs a la gravació. - Memorització de frases i millora de l'agilitat lectora per poder fer una bona gravació del programa. - Organització de les tasques a nivell grupal: repartiment de rols, presa de decisions, acceptació de les capacitats de cadascú i de les diferents opinions. |
- Coneixement de la hª de la ràdio des dels seus orígens. - Comprensió del funcionament de la ràdio, els mecanismes de transmisió, i la funció com a mitjà de comunicació. - Ús de diferents tècniques necessàries per gravar, i de les eines adients. - Diferenciació de les diferents tipologies de programes de ràdio: informatius, musicals, magazine... |
- Utilització del català com a vehicle normalitzat de comunicació. - Organització per grups per tal de repartit tasques i responsabilitats. - Expressió de les diferents opinions amb respecte. - Acceptació de les opinions dels altres. - Gaudir amb la ràdio. |
OBJECTIUS |
1.- Millorar la competència comunicativa tant a nivell de llenguatge oral com escrit.
2.- Observar el funcionament de la llengua tant per organitzar la seva expressió, com per adonar-se de totes les possibilitats expressives i lúdiques del llenguatge. 3.- Expressar-se per escrit i oralment utilitzant tècniques diverses (diàleg, narració, descripció...) amb finalitats també diverses (fabulació, simulació de situacions comunicatives, expressió de vivències...) 4.- Aprendre a investigar per aprendre.
5.- Identificar la ràdio com a mitjà de comunicació.
6- Gaudir fent els programes de ràdio.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada